Miljø og sund mad

Pladsforholdene og de sundhedsmæssige forhold for børnene og voksne skal være bedst mulige. Der skal være rent og ordentligt på kommunale institutioner og skoler. Rengøringskvaliteten skal ikke kun leve op til hygiejnemæssige, men også til trivselsmæssige krav.Det fysiske/psykiske arbejdsmiljø skal være i top for såvel børn som voksne. Der skal sættes fokus på ”utilpassethed”, uro, dårlig ofte hårdt sprogbrug blandt eleverne, - f.eks. gennem målrettet arbejde med positive og hensigtsmæssige handlinger.  Sund kost skal udbygges i børneinstitutioner og skoler. Der skal lægges vægt på en grøn sundhedsprofil med hensyn til kost. Den af folketinget besluttede madordning til børn i daginstitutioner ønsker vi gjort til et attraktivt, kvalitetsmæssig og pædagogisk tilbud med størst mulig lokal medbestemmelse  og ikke en discauntløsning . Bevægelse skaber sundhed, sociale kompetencer og andre gevinster for børn og unge. Derfor skal der stilles skarpt på, hvordan skoler og daginstitutioner samt fritidslivet kan skabe bevægelse, - bl.a. gennem udfordrende og spændende aktiviteter samt legepladsernes/udeområdernes indretning.

26.5.18
Invitation til EP valgkamp