Åbning af valgcaféen
I dag den 23. oktober åbnede vi vores valgcafé, Nørregade 42. Formand Morten Flæng holdt åbningstalen. Mange var mødt frem tilåbningen

Integration

Som socialdemokrater finder vi det væsentligt, at integration tager udgangspunkt i, at ethvert menneske er værdifuldt, samt at der er mulighed for at udvikle bestående kompetencer til gavn og nytte for såvel den enkelte som for samfundet generelt.  En vellykket integration, er afhængig af en række faktorer, f.eks. arbejde, bolig, sprog og netværk.     Vi har en klar målsætning om at alle flersprogede børn 3 år før start i folkeskolen tilbydes en friplads i daginstitution. Dette skal lette det enkelte barns overgang til den danske folkeskole og opøve de fornødne sproglige såvel som sociale kompetencer.     Samtidigt vil vi sætte yderligere fokus på nydanskeres tilgang til foreningslivet, samt foreningslivets muligheder for at rumme denne gruppe.    Vores mål er integration, ikke assimilering. Det er i mangfoldigheden vi skal finde vor fælles styrke og udvikling.

22.1.18
Åbent gruppemøde

Som medlem af Socialdemokraterne i Holstebro Kommune kan...