Nyhedsmail fra Klaus Flæng

COVID - 19

Af Klaus Flæng

Hele verdenen ligger i øjeblikket underdrejet, ramt at Corona-virus COVID-19

Vi er blevet hevet ud af vores tornerose søvn og er blevet mindet om hvor lille verdenen egentlig er og hvor stærkt det kan gå. Hver dag stiger antallet af smittede og dødsfald.

Vi kan dagligt følge med i hvordan flere og mere drastiske tiltag bliver taget for at inddæmme smitten. Dagligt kæmpermyndigheder og sundhedspersonel for at komme bare lidt på forkant, med nye tiltag, opfordringer og henvisninger til mere omtanke i befolkningen.

Derfor bliver jeg bliver simpelthen også bare så træt nåregoismens stykke ansigt stikker hovedet frem.

Corona handler ikke om dig og mig det handler om os. Corona-virus er ikke bare som en normal influenza, hvilket enkelt fejlagtigt har påstået. Den spreder sig hurtigere og er mere alvorlig end man ellers oplever.

Det handler om, at det kan være helt utrolig farligt for folk, der i forvejen er svækkede, og at vi sammen passer på dem. Ældre og folk med dårligt helbred er mere udsatte og der er derfor åbenlyst, at vi som samfund skal tage situationen alvorligt. Vi skal undgå en pandemi, derfor ligesom vi gør, når vi vaccinerer alle raske børn og dermed sikrer, at dem, der er svage, ikke dør.

Det handler om, at vi skal undgå, at alle de svækkede bliver syge, så de oversvømmer hospitalerne og får sundhedsvæsnet til at bryde sammen, sådan at dem der har brug for andre og livstruende behandlinger kan blive behandlet.

Ja, det er en reel risiko.

Forestil dig 10.000 mennesker, der ikke kan trække vejret. Er der så nok respiratorer i Danmark, jeg tvivler.

Det her handler ikke om dig. Men om, at du skal være solidarisk med dem, der har brug for det. Det er det, der er dit og mit ansvar. Derfor skal vi tage det på os og følge de anvisninger der kommer fra myndighederne. Det er dem der har hånden på kogepladen og hele tiden har overblikket og kender konsekvenserne.

Vi har en fantastisk statsminister som i dette stormvejr står vagt om Danmark godt hjulpet af fagpersoner og et Christiansborg der arbejder sammen

Hun er skarp, præcis og klar i spyttet’ og opfordringen er klar - BLIV HJEMME.

Stor ros til dem der imens Danmark og resten af verdenen kæmper mod COVID holder hjulene i gang. Jeg tænker især på sundhedspersonalet som i denne tid er hverdagens helteDe kæmper hver dag i forreste linje med mange arbejdstimer og kun lidt hvile. Så må vi som samfund som minimum kunne følge et par enkelte regler og blive hjemme og undgå at samles.

Opfordringen er klar, tænk dig om og tænk på andre.

Vi kan gøre en forskel, hvis vi tager ansvar i fællesskab, hver for sig.

Formand Søren Frøstrup-Agger | Händelsvej 13 | 7500 Holstebro | 29 26 63 73 | soren.frostrup-agger.politiker@holstebro.dk