Åbning af valgcaféen
I dag den 23. oktober åbnede vi vores valgcafé, Nørregade 42. Formand Morten Flæng holdt åbningstalen. Mange var mødt frem tilåbningen

Nyhedsbrev fra Nils Ulrik Nielsen

2. oktober 2017

Kære venner,

Kommunalvalget den 21. november er lige om hjørnet – og her skal vi kæmpe for at bevare vores socialdemokratiske styre med dets værdier i kommunen. Vi har nået mange delmål i vores forgangne perioder, men mange visioner og handleområder ligger forude.

Valgkamp er på dagsordenen for alle byrådspolitikere.

Siden før sommerferien har jeg tilbragt megen tid på at tænke over, hvorvidt min valgkamp kan tilrettelægges.

Mine 3 mærkesager kæmper jeg for i hverdagen, og jeg ønsker dem på dagsordenen under valget.

Grøn vækst er et emne, jeg arbejder med dagligt. Som bestyrelsesformand i Vestforsyning har vi længe arbejdet hårdt for at få en bioethanolfabrik til området. 1000 nordvestjyske arbejdspladser er på spil, og vi er godt på vej til at nå målet. Grøn omstilling er noget, jeg vægter højt. Jeg tror på, at vi skal passe på vores natur og hinanden, mens vi vækster.

Uddannelse – et andet emne, jeg altid har haft stor fokus på. Et svendebrev og en studenterhue er begge værdifulde. Vi har brug for dygtige håndværkere, og det kræver garanti for praktikpladser og gode muligheder for videreuddannelse. Vi har mange uddannelsesmuligheder i Holstebro, og der er flere på tegnebrættet. Vores småbørn fortjener en sund og social start på livet. Vores folkeskoleelever skal have motiverende undervisning og vores studerende skal have gode betingelser for indlæring. Kort sagt; jeg vil have gode rammer om uddannelse!

Familie – Holstebro er familiens kommune. Vi skal være erhvervsvenlige, så vi tiltrækker arbejdskraft og dermed familier til byen. Den nordvestjyske natur er alsidig og frodig. Borgerne har alletiders mulighed for at leve i naturen og have en sund tilgang til motion og bevægelse. Vores ældre skal have en tryg base, der er fyldt med engagement og nærhed.

Strategien for min valgkamp har været genkendelighed, kontinuerlighed og sociale medier. Rosen og det socialdemokratiske design går igen i mit materiale.  Jeg har indtil nu anvendt de sociale medier som hovedkanal for min kommunikation til mine følgere. Faktisk har jeg også fået lavet en valgvideo, hvor jeg har forsøgt at ridse mine værdier og mål op. Den kan ses på min facebookside. Op til valget vil jeg dele foldere ud i gågaden og indgå i dialog med interesserede borgere, der skal sætte X d. 21. november.

Sidst, men ikke mindst.God valgkamp – giv den nu gas! Vi skal bevare H.C Østerby som byens borgmester.

Nr. 11 på Liste A
Nils Ulrik Nielsen

18.12.17
Bestyrelsesmøde