Natur og Miljø, Teknik og Energipolitik - Boligforhold

Boliger til alle

Socialdemokraterne vil at alle, uanset indkomstforhold, skal have mulighed for gode og sunde boligforhold i spændende omgivelser.

Boligpolitikken skal øge muligheden for en bedre integration af borgere med anden etnisk baggrund.

Grønne områder

Socialdemokraterne vil bevare grønne og rekreative områder som f.eks. Friluftsbadene og områderne ved Vegen Å/Storå, Stubbergårdområdet samt klit og strandområderne ved hav og fjord.

Vi vil gerne arbejde for at uudnyttede områder udnyttes til nyttehaver. Socialdemokraterne vil arbejde for, at Holstebro Kommune vinder status som en af Danmarks grønneste kommuner. Det skal sikres, at friluftsarealer omskabes til aktive og let tilgængelige attraktive grønne områder som fx Søparkprojektet ved Vandkraftsøen.

Lokalsamfundene

For at sikre lokalsamfund skal der være grunde til rådighed, også i lokalsamfundene er det vigtigt, at man har en balanceret udvikling af ejer- og lejeboliger, samt ungdomsboliger.

Det er vores mål at de forskellige initiativer fra ministeriet for by, bolig og land følges op af proaktive initiativer fra kommunens side