Børn og Ungepolitik - Ungdomspolitik

Ungdomspolitik

Ungdommen i Holstebro Kommune skal have mulighed for at udfolde sig på egne præmisser. Derfor er det af stor betydning, at der vises tillid og tro på, at de unge kan og vil være med til at skabe en aktiv og fremtidsorienteret kommune.

Ungdomsskolen skal have ressourcer, så den fortsat kan være et stort aktiv med dynamiske tilbud om undervisning og fritidsaktiviteter til unge. Aktiviteterne skal kunne foregå forskellige steder i kommunen.

Unge der har forladt skolen skal fortsat have tilbud om fritidsaktiviteter i form af foreningstilbud, junior og ungdomsklubber og ungdomsskolevirksomhed

Socialdemokraterne vil fortsat arbejde på at skabe faciliteter for unge forskellige steder, hvor der er mulighed for at de kan mødes på egne præmisser. Det kan være væresteder/ungdomshuse eller tilsvarende faciliteter. Der skal være mulighed for at danne studiegrupper, internetcafe etc. og på den måde medvirke til at skabe et ungdomsliv. Etablerede spillesteder skal understøttes med en ”gør det selv pulje” hvorfra unge, der har nye og spændende ideer, kan søge om penge til at realisere dem.