Efter og videreuddannelse

Skal prioriteres højt. Samfundet ændrer sig med stadig større hast, og det påvirker i allerhøjste grad børn og unge. Personalet i dagplejen, daginstitutioner og SFO/SFH’er har stor indflydelse på børnenes udvikling, og det skal være miljøer, der er præget af omsorg og engagement. Derfor skal dagplejere, pædagoger og medhjælpere have løbende efteruddannelse. For at opnå en endnu bedre folkeskole skal skolernes personale deltage i relevant og kvalificeret efteruddannelse, - sikres efteruddannelse i deres linjefag således, - at fagligheden styrkes og udbygges. Vi vil sætte faglighed og trivsel højt på dagsordnen. Det gøres i høj grad også ved at kvalificere ledelsen, bl.a. gennem længerevarende efteruddannelsesforløb og dermed sikring af pædagogisk sparring og udvikling. Det er vigtigt, at kurser og andre aktiviteter foregår på fleksible måder, så der opnås de mest effektive resultater for de midler som er til rådighed.

26.5.18
Invitation til EP valgkamp